Telewizja hotelowa: o czym warto pamiętać przy projektowaniu instalacji?

Data wpisu: 24.04.2019

Trudno sobie wyobrazić współczesny hotel, który nie oferowałby gościom dostępu do telewizji w pokoju. Jest to obecnie standard, nawet w hotelach najniższej klasy. Oczywiście im lepszy standard obiektu, tym wyższe wymagania gości w zakresie zarówno jakości, jak i obszerności oferty telewizyjnej. Dlatego właściciele nowobudowanych lub modernizowanych obiektów noclegowych powinni bardzo dokładnie przemyśleć kwestię projektu telewizji hotelowej. Kilka praktycznych rad znajdziesz w naszym artykule.

Tylko telewizja naziemna?

Wielu hotelarzy szukając oszczędności decyduje się poprzestać na udostępnieniu swoim gościom wyłącznie kanałów telewizji naziemnej. Owszem, ich oferta z roku na rok jest coraz bogatsza, ale takie rozwiązanie sprawdzi się wyłącznie w sytuacji, gdy hotel jest nastawiony na gości z Polski. Obcokrajowcy chcieliby móc obejrzeć program w swoim ojczystym języku. Taka drobnostka naprawdę może mieć spory wpływ na późniejszą ocenę hotelu.

Darmowe kanały telewizji satelitarnej

Czyli tzw. free to air. To świetne rozwiązanie dla każdego hotelu, ponieważ bez konieczności ponoszenia stałych kosztów, można zapewnić gościom ogromną ofertę kanałów, również w innych językach – najczęściej niemieckim, angielskim, francuskim i arabskim.

Aby móc korzystać z telewizji free to air w pokojach hotelowych, trzeba zainwestować w stację czołową, która odbierze sygnał satelitarny i – w razie konieczności – zdeszyfruje go i zmoduluje do obowiązującego w Polsce standardu DVB-T.

W przypadku małego obiektu hotelowego montaż stacji czołowej może być nieuzasadniony ekonomicznie. Dlatego w takiej sytuacji stosuje się o wiele prostsze i tańsze rozwiązanie, jakim jest transmodulator. Tutaj jednak istotne jest, aby urządzenie zostało perfekcyjnie dobrane do potrzeb hotelu przez doświadczonego instalatora.

Nie zapominamy o kanale promocyjnym

Kanał promocyjny w telewizji hotelowej to świetny sposób na wypromowanie oferty poza noclegowej. Wiele hoteli zarabia krocie na usługach dodatkowych, jak strefa SPA, wypożyczalnia samochodów, pralnia, transport na lotnisko czy animacje dla dzieci. Goście muszą się jednak o tym dowiedzieć, a przecież nie wszystkim chce się czytać foldery reklamowe czy pieczołowicie przeglądać informacje zawarte na stronie hotelu.

Niemal każdy natomiast, zaraz po wejściu do pokoju, włącza telewizję. Warto to wykorzystać tworząc kanał promocyjny, który będzie wyświetlany automatycznie po każdorazowym uruchomieniu TV. Wystarczy do tego stacja czołowa z enkoderem HDMI lub USB. Kanał promocyjny może znacznie zwiększyć sprzedaż usług hotelowych.    

Autor wpisu: Soluma IT, Łukasz Żółtowski

Wszystkie działy