Outsourcing IT – 5 sytuacji, w których Twoja firma będzie go potrzebować

Data wpisu: 25.01.2016

Nowoczesny biznes – każdy chce taki prowadzić, ale co to w praktyce oznacza? Z pewnością korzystanie z zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które pomagają zarządzać wieloma procesami biznesowymi. Trudno sobie przecież wyobrazić współczesną firmę pozbawioną wsparcia ze strony komputerów i innego sprzętu, a także oprogramowania. To jednak wiąże się z okresowymi problemami – sprzęt trzeba serwisować, usuwać awarie, unowocześniać. Nie każdy chce tworzyć etat dla specjalisty w tym zakresie. Wówczas idealnym rozwiązaniem jest outsourcing IT. Kiedy z niego skorzystasz? Oto 5 klasycznych sytuacji.

  1. Budowa zaplecza IT w biurze – nowoczesna firma, to i nowoczesne biuro. Ty i Twoi pracownicy z pewnością korzystacie z komputerów stacjonarnych i przenośnych, używacie drukarek, routerów itd. To wszystko musi być ze sobą idealnie sprzężone. W przeciwnym razie będą pojawiać się bardzo irytujące awarie. Outsourcing IT realizowany przez zewnętrzną firmę gwarantuje Ci przystosowanie biurowej infrastruktury do wymagań Twojego biznesu. Znacznie skraca również czas realizacji.
  2. Bieżący serwis – choćbyś kupił najnowocześniejsze, najbardziej wydajne komputery i sprzęt peryferyjny z najwyższej półki, to nie unikniesz konieczności jego serwisowania. Sprzęt po prostu się zużywa i dotykają go przeróżne awarie. W takiej sytuacji możesz oczywiście na gwałt szukać pomocy, ale z pewnością będzie to rozwiązanie kosztowne. Jeśli wcześniej nawiążesz stałą współpracę z firmą świadczącą usługi z zakresu outsourcingu IT, wystarczy jedno zgłoszenie, aby w krótkim terminie pojawił się fachowiec. Jest to komfortowe i z pewnością tańsze.
  3. Rozwój zaplecza IT – to, że dziś dysponujesz tylko kilkoma komputerami i prostą siecią teleinformatyczną nie oznacza, że w przyszłości nadal tak będzie. Naturalnym celem każdej firmy jest rozwój, a to wiąże się także z rozbudową zasobów komputerowych. Korzystając z outsourcingu IT masz pewność, że specjalista zna już Twoje środowisko pracy, będzie więc w stanie doradzić Ci najlepsze i najefektywniejsze rozwiązania oraz sprawnie je wdrożyć.
  4. Obsługa oprogramowania – zaawansowane oprogramowanie komputerowe ma to do siebie, że świetnie wspiera biznes, ale potrafi być też awaryjne. Jakiekolwiek usterki mogą dosłownie sparaliżować pracę firmy. Rzetelny outsourcing IT zapobiega takim sytuacjom, ponieważ w ramach umowy możesz zagwarantować sobie bieżącą i regularną konserwację zarówno sprzętu, jak i oprogramowania. Fachowiec łatwo wychwyci szczegóły zwiastujące awarię i usunie je z odpowiednim wyprzedzeniem.
  5. Zdalne usuwanie problemów – bardzo przydatna usługa w ramach outsourcingu IT. Firma, z którą nawiążesz współpracę uzyskuje zdalny dostęp do komputerów firmy, dlatego może błyskawicznie reagować na wszelkie zgłoszenia. Nie każdy problem wymaga przecież osobistej obecności informatyka czy technika. Oszczędzasz więc czas i środki, nie musisz bowiem wdrażać w swoje rozwiązania IT zewnętrznego serwisu.

Outsourcing IT jest coraz popularniejszym rozwiązaniem wśród polskich przedsiębiorców, którzy zdają sobie sprawę, że bez fachowej opieki nad własnymi zasobami informatycznymi nie będą w stanie bezproblemowo korzystać z nowoczesnych rozwiązań. Nie bez znaczenia jest fakt, że taka opieka jest zwyczajnie dużo tańsza niż chociażby zatrudnianie stacjonarnego specjalisty.

 

 

Autor wpisu: Soluma IT, Łukasz Żółtowski

Wszystkie działy

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.