Firma montuje Ci alarm w domu? Zażądaj przeszkolenia z obsługi!

Data wpisu: 13.06.2018
Zdjęcie główne #151 - Firma montuje Ci alarm w domu? Zażądaj przeszkolenia z obsługi!

Instalacja alarmowa jest dziś podstawowym sposobem na zabezpieczenie nieruchomości przed włamaniem. Mało kto traktuje ją w kategoriach luksusu. Ceny kompletnych systemów w ostatnich latach wyraźnie spadły, dzięki czemu na zainwestowanie w alarm mogą sobie pozwolić właściwie wszyscy właściciele domów i mieszkań. Na rynku nie brakuje też firm oferujących montaż takich instalacji. Gdy już znajdziesz odpowiedniego wykonawcę, nie wypuść go, zanim nie przeszkoli Cię z obsługi alarmu! Dlaczego to takie ważne? Przeczytaj.

Nieumiejętna obsługa obniża skuteczność alarmu

Każdy nowoczesny system alarmowy oferuje szereg ustawień, dzięki czemu można spokojnie dopasować jego pracę do przyzwyczajeń domowników. Bardzo często korzysta się chociażby z funkcji rozłączania poszczególnych stref – umożliwia to chociażby załączenie alarmu na parterze, podczas gdy właściciele spokojnie śpią na górze.

Jednak aby korzystanie z takich funkcji było w ogóle możliwe, inwestor musi potrafić je programować. Instrukcja obsługi oczywiście rozwiewa wiele wątpliwości, ale jej lektura bywa czasochłonna. Dlatego obowiązkiem wykonawcy instalacji jest przeszkolenie klienta z obsługi alarmu i pokazanie mu prostych metod programowania poszczególnych funkcji.

Zabezpiecz się na wypadek zniknięcia firmy z rynku

Firma X zainstalowała Ci alarm. Jesteś zadowolony z ceny, terminowości, wszystko działa, jak należy. Pomyśl jednak, co się stanie w momencie, gdy za kilka lat zechcesz wprowadzić jakąś zmianę w systemie, ale firmy nie będzie już na rynku? Pojawi się problem. Inny wykonawca niekoniecznie podejmie się „grzebania” w alarmie, którego sam nie montował.

Prosty przykład: minęły 3 lata od instalacji, a Ty zmieniłeś numer telefonu. W efekcie nie otrzymujesz powiadomień SMS-owych o załączeniu i wyłączeniu alarmu, a także o zdarzeniach. Jest to bardzo niekomfortowe i w praktyce uniemożliwia normalne korzystanie z systemu. Jeśli wykonawca nie przeszkolił się, w jaki sposób może samodzielnie zmienić numer do powiadomień, będziesz skazany na jego łaskę i niełaskę.

Jeśli umiesz obsługiwać alarm, unikniesz niepotrzebnych kosztów

Możemy Ci zdradzić, że na rynku funkcjonuje mnóstwo firm monterskich, które celowo nie przeszkalają klientów z obsługi alarmu. Robią to, ponieważ dzięki temu mają zagwarantowane kolejne zlecenia w przyszłości, za które oczywiście odpowiednio „kasują”. Nie dopuść do tego, aby stać się chodzącym bankomatem.

Im lepiej poznasz swój system alarmowy, tym więcej rzeczy będziesz mógł zrobić w nim samodzielnie. Oczywiście pod warunkiem, że nie złamiesz w ten sposób postanowień gwarancji. Dlatego koniecznie naciskaj na wykonawcę, aby zorganizował Ci szczegółowe szkolenie z obsługi alarmu. Profesjonalna, rzetelna firma na pewno nie będzie tutaj robić żadnych problemów.

Autor wpisu: Soluma IT, Łukasz Żółtowski

Wszystkie działy