5 argumentów, które przekonają Cię, że powierzenie instalacji alarmu w domu byle komu jest złym pomysłem

Data wpisu: 12.09.2018

Alarm to absolutnie podstawowy sposób na zabezpieczenie dobytku przed włamywaczami. Dziś na jego instalację może sobie pozwolić praktycznie każdy właściciel domu, a coraz częściej decydują się na to także posiadacze mieszkań. Ceny kompletnych systemów alarmowych spadły, usługi monterskie także nie biją po kieszeni. Mimo to nie brakuje osób, które próbują szukać dodatkowych oszczędności i powierzają instalację alarmu przypadkowym „fachowcom”. To fatalny pomysł! Dlaczego? Mamy 5 argumentów na potwierdzenie tej tezy.

Olbrzymie ryzyko

Alarm z zasady ma zapewnić bezpieczeństwo domownikom, a przede wszystkim ich dobytkowi. Chyba nie chciałbyś, aby ktokolwiek miał dostęp do poufnych informacji, czyli np. kodu dezaktywującego centralę, prawda? No właśnie… Decydując się na skorzystanie z usługi osoby, o której praktycznie nic nie wiesz (nie jest przedstawicielem żadnej firmy, nie ma wizytówki, nie figuruje w spisie przedsiębiorców), ponosisz niepotrzebne ryzyko. Czy dasz głowę, że ten człowiek sam nie jest włamywaczem lub nie współpracuje z lokalnymi grupami złodziejskimi?

Problemy z konfiguracją

Nawet zakładając, że przypadkowy monter jest uczciwym człowiekiem, nie można mieć pewności co do jego faktycznych umiejętności oraz wiedzy. Widzieliśmy setki takich przypadków. Klienci wzywali nas do konfiguracji central alarmowych, które co prawda były prawidłowo podłączone, ale ustawienie poszczególnych funkcji przerosło poprzedniego „fachowca”. Co oczywiste, klient ponosi podwójny koszt – zupełnie niepotrzebnie.

Brak pełnego zaufania do systemu alarmowego

No dobrze, alarm został podłączony, teoretycznie wszystko działa, ale coraz częściej masz do czynienia z różnymi dziwnymi sytuacjami. A to alarm zaczyna wyć bez powodu, a to jedna z czujek w ogóle nie reaguje na wykrycie ruchu, a to nie przychodzą powiadomienia na telefon itd. Trudno zatem mówić o pełnym zaufaniu do systemu alarmowego, który raczy właściciela takimi niespodziankami. Nie jest to sytuacja komfortowa i nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem.

Problemy z serwisem

Każdy system alarmowy wymaga przeprowadzania okresowych czynności serwisowych. Trzeba regularnie sprawdzać, czy wszystkie funkcje na pewno działają, czy czujki i inne elementy są w 100% sprawne. Czasami dochodzi także do mniejszych i większych usterek. W takich sytuacjach nieoceniona jest pomoc fachowca, który sam montował dany system i zna go na wylot. W przypadku przypadkowego montera bardzo trudno będzie go „namierzyć” i zmusić do wzięcia odpowiedzialności za swoje dzieło.

Problemy z gwarancją

Na koniec prozaiczny, ale też bardzo ważny argument. Każdy nowy system alarmowy jest objęty gwarancją producenta, przy czym warto zapoznać się z tym, co zwykle kryje się pod niewinną „gwiazdką”. Otóż producent podkreśla, że gwarancja przestaje obowiązywać w momencie, gdy montaż przeprowadzi nieuprawniony instalator.

Czy zatem warto ryzykować? Naszym zdaniem nie. Skorzystaj z usługi doświadczonej, autoryzowanej firmy specjalizującej się w doborze i montażu systemów alarmowych. Nie ma sensu szukać oszczędności akurat na tym polu.

Autor wpisu: Soluma IT, Łukasz Żółtowski

Wszystkie działy

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.